SMTP Proxy envio de email ficam na blacklist DUL

Home Comunidade Brasileira Endian Firewall Endian Firewall Endian Firewall – Suporte SMTP Proxy envio de email ficam na blacklist DUL

Visualizando 2 respostas da discussão
  • Autor
    Posts
    • #506
      danielcsgomes
      Participante

      Ora cá estou eu outra vez, antes de usar o endian os meus emails não ficavam bloqueados em lado nenhum e agora estão a ficar bloqueados nesta blacklist: MAPS DUL da micro trend (http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup)

      Já fiz uma carrada de alterações e não percebo o porque.

      O endian é quem faz o envio dos emails e o meu ip é estático.

      Segue em baixo o mail deles para resolver a situação:

      TEP 1: CHECK YOUR EMAIL CONFIGURATION

      Here are two things to check about your mail configuration:

      Email Client

      ============

      Check that the Outgoing Mail Server (SMTP) setting on your

      email client (such as Outlook Express or Mail) is using

      the outgoing mail server for your ISP. Most ISPs require

      that you use their mail server to avoid spamming incidents.

      Email Server or Proxy Server

      ============================

      If you run a mail server on your computer, or if your local

      network uses a proxy server, set the SMTP Gateway setting

      on the mail server or proxy server to your ISP’s outgoing

      mail server. This will force your mail server or proxy

      server to send all outgoing mail to the ISP first, and then

      the ISP will relay it to its final destination.

      ====

      Note: If you are a RoadRunner business customer, you may

      need to contact your ISP to get your business IP marked as

      static. They will then let Trend know of the change.

      STEP 2: CONTACT YOUR ISP

      If the two steps above do not solve the blocking issue,

      then If the two steps above do not solve the blocking issue,

      then the rDNS for the IP may need to be corrected to

      clearly indicate it is a static IP.

      Trend’s Spam Investigations team can work with your ISP

      to solve the problem. You can find the correct email

      address to use when contacting your ISP to use by going

      to the following web page and typing in your IP address:

      http://ip-lookup.net/

      Then click on the Domain owner info (Whois /Abuse) link

      and look for an email address. You can use this address

      to contact your ISP and ask them to work with Trend Micro.

      The ISP can start this process by sending an email from

      their Domain owner email address to dul@mail-abuse.com.

      Thank you for contacting Trend Micro and we hope this email

      has helped you to resolve the IP blocking issue.


      Wireguard_webadmin

      Sistema gratuito (Open Source) para gestão de VPN's WireGuard com uma Web interface intuitiva e fácil de usar.

      Principais funcionalidades:

      - Sistema de Firewall completo e flexível.
      - Encaminhamento de portas
      - Suporte a multi usuário com níveis diferentes de acesso
      - Múltiplas instâncias do Wireguard
      - Crypto key routing para configuração de VPN site-to-site

      O projeto é Open Source, fácil de instalar e está disponível em wireguard_webadmin

    • #5750
      Bruno Vicente
      Participante

      Olá Daniel,

      Você habilitou as RBL’s (Realtime Blacklists) no Endian? Pelo que conheço sobre serviço de correio, estas RBL’s fazem diversas verificações e dependendo de como está configurado o server de correio as mensagens poderão ser bloqueadas.

      []’s

    • #5751
      danielcsgomes
      Participante

      Não tem a haver com isso, por isso é para as que chegam, o meu problema é na saida dos emails aqui da empresa para fora é que ficam bloqueados no DUL MAPS aliás é mesmo o IP so que não percebo o porque.

Visualizando 2 respostas da discussão
  • O tópico ‘SMTP Proxy envio de email ficam na blacklist DUL’ está fechado para novas respostas.